DENİZLİ İL MEM ARGE

TÜBİTAK 4004- BİLİM VE TOPLUM DESTEKLEME PROGRAMLARI MATEMATİK YILI ÖZEL ÇAĞRISI ERKEN ÇOCUKLUK MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİNİN ÜRÜN ODAKLI GELİŞTİRİLMESİ

 TÜBİTAK 4004- BİLİM VE TOPLUM DESTEKLEME PROGRAMLARI MATEMATİK YILI ÖZEL ÇAĞRISI  ERKEN ÇOCUKLUK MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİNİN ÜRÜN ODAKLI GELİŞTİRİLMESİ

TÜBİTAK 4004- BİLİM VE TOPLUM DESTEKLEME PROGRAMLARI MATEMATİK YILI O?ZEL C?AG?RISI

ERKEN ÇOCUKLUK MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİNİN ÜRÜN ODAKLI GELİŞTİRİLMESİ

23-28 Kasım tarihleri arasında Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen TÜBİTAK 4004- Bilim ve Toplum Destekleme Programları Matematik Yılı Özel Çag?rısı tarafından desteklenen Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak yürütülen 'Erken Çocukluk Matematik Öğretiminde Öğretmen Yeterliliklerinin Ürün Odaklı Geliştirilmesi' adlı projemiz Denizli/Pamukkale Sema Abdurrahman Karamanlıoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde gerçekleştirildi.

Projemizin amacı: TÜBİTAK 4004- Bilim ve Toplum Destekleme Programları Matematik Yılı O?zel C?ag?rısı ile günümüz şartlarında matematik öğretiminin erken yaşta, etkili şekilde verilmesi için pedagojik ve matematik alan bilgisi anlamında öğrenci özelliklerini tanıyan, buna uygun yöntem ve etkinlikler kullanan, etkili materyal ve ürün tasarımı yapan, matematik ve diğer alanlarda yenilikçi öğretmenler olarak görevlerine devam etmelerine yönelik okul öncesi öğretmenlerine eğitim verilmesidir.

Projenin hedef kitlesi: Bu projenin hedef kitlesi ülkemizin farklı illerinde ve MEB'e bağlı resmi okullarda eğitim-öğretim yılı içerisinde sınıfı olan 28 okul öncesi öğretmeninden oluşmuştur.

Projemiz kapsamında alanında uzman eğitimciler tarafından interaktif eğitim yöntemleri ile hedef kitlemiz olan okul öncesi öğretmenlerine matematik öğretimi ile genel bir bilgilendirme ve ürün odaklı etkinliklerle desteklenmiş fraktal geometri ile doğada matematik, oyun ve oyunlaştırma, tasarım odaklı mühendislik ve matematik uygulamaları, teknoloji ve mobil uygulamalar, öyküleme ile problem oluşturma ve yaratıcılık becerisini geliştirme yöntemlerinin verildiği bir eğitim programı içermektedir.

Hedef kitlemizle yapmış olduğumuz çalışmalar neticesinde; TÜBİTAK 4004- Bilim ve Toplum Destekleme Programları Matematik Yılı O?zel  Çağrısı kapsamındaki matematiksel bilginin toplum ile bulus?turulmasını, matematik okuryazarlıg?ının arttırılmasını ve yaygınlas?tırılmasını, matematik bilgisinin mu?mku?n oldug?unca go?rselles?tirilerek etkiles?imli uygulamalarla anlas?ılır bir bic?imde okul öncesi öğrencisine kazandırılmasını ve katılımcıların bilimsel olguları fark etmelerini sag?layarak, okul öncesi öğrencilerinin merak duygularının, aras?tırma, sorgulama, soyutlama, analiz etme, ilis?ki kurma gibi düşünme becerilerinin oluşturulması amac?larını desteklemektedir. Bunun yanında, etki alanında bulunan 9 okul öncesi öğretmen adaylarının ise mesleklerine başlamadan önce erken yaşta matematik öğretiminin önemi ile ilgili farkındalık oluşturarak, deneyimli öğretmen ve proje eğitmenlerinden faydalanmaları beklenmektedir.

Projemizin yaygınlaştırma işlemi Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü sosyal medya hesaplarından ve projenin instagram hesabı olan @erken_cocukluk_matematik adresinden gerçekleştirildi.

 

 

30-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-202330-01-2023

MEHMET AKİF ERSOY MAHALLESİ 29 EKİM BULVARI 50.SOKAK NO.2 MERKEZEFENDİ / DENİZLİ - 0 258 265 55 54

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.